25 Eylül 2015 Cuma

Mençuna şelalesi - Ayder Yaylası - Ağaran Şelalesi

Bu yazıyı yeni sitem www.gezmekguzelsey.com dan da okuyabilirsiniz :)

Tek gezmeyi seven bir insan değilim. Yanımda birilerinin bulunması beni her zaman mutlu etmiştir. Her ne kadar yanıma birilerini istesem de kişi sayısı arttıkça yanımdakileri memnun etmek zorlaşıyor. Çünkü herkes ayrı bir düşünce ve beklentide oluyor. Bu endişelerim olsa da lise arkadaşlarımla beraber bir gezi yapmanın güzel olacağını düşündüm.
                  Gezmeyi seven biri olarak lise arkadaşlarımla bir gezi yapmamış olmak benim eksikliğim. Ne kadar geç kalmış olsak da beraber bir plan yapmanın zamanı gelmişti. İzmir'deki kurstan arkadaşım Özgün de Trabzon'a gelmişti ve Ahmedov'la benden iyi anlaşıyordu :) ( Özgün'le Ahmet, Amasya-Tokat-Çorum gezimizde tanışmışlardı). Hazır böyle bir ortam varken liseden arkadaşlarım Burak ve Samet'e de plandan bahsettim. Sabah erken kalkma, aç kalma gibi durumların bize engel olabileceğini düşünmüştüm ama beni yanılttılar. Plan nasılsa ona göre hareket edileceği sözünü aldım.
Muhteşem ekip :) Soldan sağa Ben-Samet-Özgün-Ahmedov-Burak
                        Hedefler arasında sırasıyla Mençuna Şelalesi, Ayder Yaylası ve Ağaran Şelalesi vardı. Bu düşünceyle sabah erken saatlerde yola çıktık. Eğlenceli yolculuğun ardından ilk noktamız Mençuna Şelalesi'ne vardık.

Mençuna Şelalesi

Mençuna Şelalesi, Artvin'in Arhavi ilçesine bağlı, yüksekliği 90 metre olan bir şelale (70 metre yazan yer de var). Trabzon'a 170, Arhavi'ye 17 kilometre uzaklıkta. Trabzon yönünden gidildiğinde Ortacalar tabelasından dönüp Mençuna şelalesi tabelalarını takip ederek ulaşmak mümkün. 14 kilometre yolun büyük kısmı asfalt, 2 kilometrelik bir bölüm stabilize yoldan oluşmakta. İlk önce 18. yüzyılda Osmanlılar tarafından yapılan Çiftekemer Köprüsü'ne ulaşıyorsunuz. Buradan sonraki yol 3 kilometre ancak bazı kısımları stabilize ve tek şerit. Karşıdan gelene yol verebilmek için bazı bölümlerde genişlikler yapılmış.
Şelaleye gelmeden önceki Çiftekemer Köprüsü
                        Biz erken saatlerde gittiğimiz için karşıdan araç gelmedi. 7 araçlık bir konvoyla gittiğimiz yolun sonunda bir restoran ve otopark bizi bekliyordu. Aracımızı park ettikten sonra yola koyulduk. Konvoydaki insanların da şelaleye çıkacağını sanıyorduk ama hepsi restorana girdi :) Aracımızı bıraktığımız yerden şelaleye doğru yürümek yaklaşık 20 dakika sürdü. Yürüyüş boyunca "şelale 500 metre" , "şelale 300 metre" gibi tabelaler gördük. Bu doğa yürüyüşümüz tırmanma şeklinde olduğu için oldukça yorucuydu. Ancak çay tarlalarının güzelliği, manzara ve patika yolun sonundaki şelale bizlere yorgunluğumuzu unutturdu.
Mençuna Şelalesi
                        Şelaleye vardığımızda sadece 2 kişi vardı. Onlar da kısa bir süre sonra ayrıldılar. Artık şelale tamamen bize aitti. Hemen üzerimizdekileri çıkartmaya başladık. Özgün şelalenin oluşturduğu gölete girmeyecekti. O yüzden biz hazırlanırken etrafta dolaşıyordu. Tam o sırada Samet Özgün'ün düştüğünü söyledi. Gölete girmeyecek tek kişi olan Özgün hepimizden önce serin suya girmişti! Ben olayı görmediğim için gülüyordum. Ancak Özgün düşerken çenesini vurmuştu ve kanıyordu. Moralimiz bozulsa da Özgün'ün tavırları bizi biraz rahatlattı. Hatta biz gölette iken fotoğraflarımızı ona çektirdik :)
Donuyoruz :)
                        Şelalenin suyu gerçekten çok soğuk. Ama bir müddet sonra alışıyorsunuz. Gölet küçük olsa da yüzmek için yeterli alanı var. Şelalenin döküldüğü yere kadar ulaşabiliyorsunuz.
                        Güzelce yüzdükten sonra tekrar üzerimizi değişip Ayder Yaylası'na doğru yola çıktık. Yayla Trabzon'a yaklaşık 165, Rize'ye 85 kilometre uzaklıkta. Bu kadar yakınımda olmasına rağmen bu ünlü yere ilk kez gidecek olmam benim için şaşırtıcı bir durumdu. Belki de yaylaları çok sevmememden kaynaklıdır.
                        Çamlıhemşin yoluna döndüğünüzde Fırtına Deresi solunuzda kalıyor. Yol boyunca rafting firmalarını görmek mümkün. Yaylaya kadar yol asfalt. Girişte sizi bir kulübe bekliyor :) Kaçkar Dağları Milli Parkı'na gireceğimiz için ücret 9 TL.
Ayder Yaylası
                        Ayder, yayla formatından çok uzak bir yer bence. Turizm için katletmişler doğayı. Adım atacak yer yok. Her taraf otel ve araçlarla dolu. Benim için sadece güzel olan manzarası oldu. Ne kadar kötülesem de piknik severler için güzel bir ortamı var. Çeşitli noktalarda "zipline" adı verilen eğlence yerleri kurulmuş. Zipline, çelik bir halat ile yüksek bir noktadan alçak bir noktaya kendi ağırlığınızla gitmenizi sağlayan bir sistem. Benim gibi adrenalin seven bir insanın ilgisini çok çekmediği için ne denedim ne de fiyatını sordum. Yayla çevresinde kısaca gezdikten sonra Samet'in bize önerdiği kaplıcalara gitmeye karar verdik. Kaplıcanın girişi kişi başı 10TL. Yine Özgün gelmedi biz 4 lise arkadaşı kaplıcalara girdik. 1 saat izin veriliyor. Biz 45 dakika durduk.
Ayder Kaplıcası (Alıntıdır)
                         Kaplıcaya girmeden önce hemen yan taraftaki suyla yıkanmanız gerekiyor. Bu kaplıca suyuna hazırlık için şartmış. Kaplıca suyu 50 derece! Biz ilk ayaklarımızı soktuğumuzda hemen geri çektik :) Samet alışkın olduğu için hemen suya girebildi. Ne kadar sıcak olsa da yavaş yavaş alışıyorsunuz. Suyun içinde 10 dakikadan fazla kalmanız önerilmiyor. Sudan çıktığınızda hemen yan taraftaki soğuk oturma yerlerine uzanıp serinleyebilirsiniz. Sonra tekrar yıkanıp kaplıca suyuna girebiliyorsunuz. Biz böyle zamanımızı doldurduktan sonra en son duşumuzu alıp Özgün'ün yanına döndük ve Ayder'den ayrıldık.
                        Bir soğuk su, bir sıcak su derken sıra tekrar soğuk suya geldi :) Hedefimizde Ağaran Şelalesi vardı. Ancak artık karnımız acıkmıştı ve şelaleye gitmeden bir şeyler yememiz gerekiyordu. Bunun için şelalenin bulunduğu Çayeli ilçesinin merkezinde durduk. Bir şeyler atıştırırken yolu sorma fırsatı da bulduk.
Ağaran Şelalesi - Yukarıdaki insanlara dikkat!
                        Ağaran Şelalesi yaklaşık 50 metre yükseklikte. Trabzon'a 105, Çayeli'ne 12 kilometre uzaklıkta. Çayeli İlçe Emniyet Müdürlüğü karşısındaki yoldan Ağaran Şelalesi tabelalarını takip ederek ulaşmak mümkün. İki şelaleyi de kolay bulmak beni şaşırttı açıkçası. Bu şelalenin yolunda da stabilize kısımlar var ancak yolu gayet iyi. Şelalenin döküldüğü yere kadar ulaşabiliyorsunuz. Ulaşımı kolay olduğu için buradaki insan sayısı fazlaydı. Şelalenin oluşturduğu gölete insanlar giriyordu. Bu şelaleyi diğerinden ayıran özelliği şelalenin dökülmeye başladığı yere çıkabilmemiz. Evet! 15-20 dakikalık patika yol yürüyüşüyle şelalenin üst kısmına ulaşabiliyorsunuz. Eğer şelaleye gidiyorsanız kesinlikle şelalenin döküldüğü yerle sınırlı kalmayın derim. Yukarıda muhteşem bir manzara sizi bekliyor.
Ağaran Şelalesi üst kısım
                       Daha patika yoldan çıkarken bir amcadan en uçtaki gölete yaklaşmamamız konusunda uyarı aldık. Sonrasında iki genç arkadaşımız orada yüzdüklerini gururla söylediler. Patika yolun sonunda çok güzel bir görüntüyle karşılaştık. Şelalenin döküldüğü yerden aşağı doğru bakmak ayrı bir heyecan. Nerede suya gireceğimiz konusunda konuşmaya başladık. En uçtaki gölet amcanın dediği gibi çok tehlikeliydi. Amaç eğlenmekse yeni bir gazi vermeye gerek yok diyerek üstteki gölette girmeye karar verdik. Burası da oldukça soğuk bir yerdi. Burada Özgün ve Burak suya girmedi. Burak yukarı kısımdan fotoğraflarımızı çekti. Eğlenceli dakikaların ardından artık dönüş vakti...
                      Plan başarıyla tamamlanmıştı. Bir keyif kahvesi içilirdi bunun üstüne. Dönüş yolunda Rize Kalesi'ne uğradık ve kahvelerimizi içtik. Kahve güzel olsa da garsonun davranışlarının aynı güzellikte olduğunu söyleyemeyeceğim. Sadece gezip manzarayı seyretmek için güzel bir yer.
Rize Kalesi'nden akşam manzarası

Ve sonunda eve dönüş. Bir sonraki gezide görüşmek üzere :)

Mençuna'ya giderken

Tırmanmaya başlıyoruz

Yürüyüşe başladığımız noktanın yanındaki restoran

Yorulan gençler :)

Şelaleye ısınmaya çalışıyoruz

Çiftekemer Köprüsü

Yol üstündeki Kale (Hala) Köprüsü

Yol üstündeki Kavak Köprüsü

Ağaran Şelalesi'nden aşağı bakış
Ağaran şelalesi en uç kısımdaki gölet (Alıntıdır)